Kundservice Snabb leverans For företag och privat

Handelsvillkor och dataskydd

för hyresvillkor, se nedan.

1. Ansökan


a. Följande försäljnings- och leveransvillkor (hädanefter kallade "villkoren") gäller för försäljning och/eller leverans av alla tjänster/produkter (hädanefter kallade "varan" eller "tjänsten") från D-S Säkerhetsutrustning till företag, organisationer, såväl som privatpersoner och myndigheter i Danmark (hädanefter kallad "kunden").

b. Villkoren gäller om inte annat uttryckligen skriftligen överenskommits mellan kunden och D-S Säkerhetsutrustning och oavsett om avtalet ingåtts via e-butik, e-post, telefon, någon av våra konsulter eller på annat sätt.

 

c. Det är en förutsättning för kundens köp att dessa villkor accepteras och kunden uppmanas att läsa villkoren noggrant.

2. Information, ingående av avtal m.m.


 

a. All produktinformation samt all information om tekniska data och funktionalitet (t.ex. kategori, användning, godkännande etc.) är endast vägledande. Kunden har det fulla ansvaret för att välja produkt/tjänst, inklusive att produkten/tjänsten kan fungera i kundens avsedda driftsmiljö.

 

b. Kunden som lägger en beställning kräver registrering som kund i euroquiPPE AB kundregister. euroquiPPE AB förbehåller sig rätten till godkännande som kund hos euroquiPPE AB.

c. Vid beställning via D-S Säkerhetsutrustning hemsida genererar systemet automatiskt en mottagningsbekräftelse skickad via e-post. Detta automatiska svar (via e-post) är INTE en bindande orderbekräftelse varigenom ett avtal har ingåtts. Det är endast ett elektroniskt kvitto för mottagande av beställningen och D-S Säkerhetsutrustning kan fritt avbeställa beställningen.

 

d. Kunden uppmanas att skriva ut orderbekräftelsen direkt efter mottagandet, då detta kan vara aktuellt i samband med returer eller reklamationer.

 

e. Fakturan skickas i samband med utskick av varan/tjänsten.

3. Beställa varor


 

a. Varor kan beställas via vår hemsida: www.ds.dk. Via telefon på tel. 55 44 66 44 under våra öppettider: Måndag-torsdag 7:00 – 16:30. och fredag 07:00 – 15:00, eller via e-post på ds@ds.dk
 

 

b. Behöver du ytterligare hjälp, råd och vägledning kan du också komma i kontakt med någon av våra många driftkonsulter i Danmark. Ring huvudnumret (55 44 66 44) så hjälper vi dig vidare.

4. Leverans och leveranstid


 

a. Leverans sker till alla adresser i Danmark, samt Grönland och Färöarna. D-S Säkerhetsutrustning levererar även till utländska och utländska mottagaradresser. Ring och få veta mer på 55 44 66 44.

 

b. Leverans sker från euroquiPPE AB huvudlager i Næstved, Danmark eller Malmö, Sverige.

 

c. Leveranstiden beror på beställningens storlek, karaktär och vad som i övrigt har avtalats mellan kunden och euroquiPPE AB. Den leveranstid som anges av euroquiPPE AB är ungefärlig och därmed icke bindande för euroquiPPE AB, såvida inte en fast leveranstid uttryckligen har överenskommits för hela beställningen eller delar av den.

 

in. Som utgångspunkt skickar DS Security Equipment A/S lagervaror samma dag om beställningen görs innan kl 14.00. Måndag-torsdag och fredag före 12.00 (som levereras på måndag).

 

ii. Beställda varor skickas vanligtvis tillsammans.

 

d. DS Security Equipment A/S förbehåller sig rätten att skjuta upp leveransen. Om förseningen beror på omständigheter som kan betecknas som force majeure förlängs leveranstiden så länge hindret består.

 

e. Om leverans inte kan genomföras till följd av kundens omständigheter kvarstår varan på kundens bekostnad och risk. Vid detta tillfälle har DS Sikkerhedsudstør A/S rätt att uppbära lagerhyra, kostnader m.m.

 

f. Vid försening kan kunden endast häva avtalet och endast om förseningen överstiger 3 veckor. Kunden har i så fall endast rätt att få ersättning för redan utbetald ersättning och kunden kan därför inte göra gällande andra betalningsrättigheter i samband med förseningen som uppstår.

 

g. Om avtalet med kunden omfattar flera varor/tjänster, och det finns förseningar eller brister i en del av leveransen, är kunden trots detta skyldig att betala för de varor/tjänster som har levererats i rätt tid och/eller utan defekter. Om kunden har rätt att häva avtalet enligt dessa villkor gäller denna ångerrätt endast den försenade eller bristfälliga delen av leveransen.

 

h. När du handlar på ds.dk har du flera olika alternativ för leverans. Vi har också något som passar dina behov. Du kan välja mellan leverans med PostNord för företag, PostNord Pakkeshops och du hämtar själv ditt paket hos oss.

 

Oavsett vilket leveranssätt du väljer har du möjlighet att spåra och spåra information (dvs spåra ditt paket).

 

PostNord har paketbutiker över hela landet och de finns i praktiskt taget alla danska städer. De flesta städer har minst en, och storstäderna har många. Därför har du möjlighet att hämta dina paket där det passar dig och när det passar dig. Du får ett mail när paketet är klart för avhämtning i vald paketbutik.

 

Hämtning hos oss euroquiPPE AB:
Danmark: Menstrupvænge 10, 4700 Næstved
Sverige: Fårögatan 6, 211 24 Malmö
 

 

Var säker på att du har valt rätt produkt. Väljer du Avhämtning hos DS kommer ditt paket inte att skickas utan vi väntar på din hämtning. Du sparar på frakten.

 

Paketet kan hämtas ut samma vardag som du får ditt mail med orderbekräftelse. Om det inte finns i lager kommer vi att kontakta dig om när paketet kan hämtas ut.

5. Priser


 

a. Alla priser är exkl. avgifter och hanteringskostnader mm.
 
Alla priser på hemsidan är i danska kronor (DKK) och kunden kan fritt välja om de vill se priserna inklusive moms eller exklusive moms.
  
Reservationer tas för prisförändringar som kan uppstå ända fram till leverans – inklusive prishöjningar från leverantörer. 
 

 

b. D-S Säkerhetsutrustning reserverar sig för skrivfel, prisfel, moms- och momsändringar, slut i lager/utgående varor och leveransfel från våra leverantörer.
 

6. Hanteringskostnader


 

a. Om inget annat anges i orderbekräftelsen använder DS Sikkerhedsudstyr A/S PostNord för leverans i Danmark. Hanteringskostnaderna beräknas enligt de vid var tid gällande villkoren hos PostNord och indirekta hanteringskostnader.

 

b. Det är frakt på alla beställningar. Kostnader för frakt beror på beställningens vikt och volym och beräknas automatiskt när produkten läggs till i varukorgen på www.ds.dk

 

c. Företagskund: Det totala beloppet för frakt kommer att läggas på slutfakturan.

 

e. För större föremål som kräver pall, ring och få veta mer på tel.: 55 44 66 44.
 

7. Betalningsvillkor


 

a. Betalning för beställda varor (för företagskunder) kan göras via banköverföring till Sydbank med kontonr: 
------- VIKTIGA BETALNINGSUPPGIFTER HAR ÄNDRATS ------ DKK: Sydbank: 6822 0001101204 IBAN: DK0368220001101204 SWIFT/BIC: SYBKDK22 EURO: Sydbank: 6822 940211 DK6068220009402117 SWIFT/BIC: SYBKDK22 . . . [ENGELSKA] Exportören av de produkter som omfattas av detta dokument (tulltillstånd nr. (DK/51/00/237/00282 13. januari 2000) förklarar att, utom där annat tydligt anges, dessa produkter är av förmånligt ursprung från EES. DK/51/00/237/00282 anger varorna tydligt, om inte annat klart anges i januari 2003. uppgivna, har förmånligt ursprung i EU. klart angett, har ett förmånsrättsligt ursprung i EU.
 

 

 

 

b. Om köparen redan är företagskund/myndighet eller annan organisation skickas fakturan antingen som PDF eller digitalt via EAN/GLN nr.
Köpeskillingen förfaller till betalning, om inte annat skriftligen överenskommits, 10 dagar netto från fakturadatum.

 

c. Betalning kan göras med följande betalkort (både som företagskund och privatkund): Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard och Visa Elektron. Vi tar för närvarande ingen kortavgift på hemsidan. DS Security Equipment A/S använder en betalningsgateway som garanterar att all kortdata skickas krypterad och all kortinformation som tillhandahålls är säkrad. Vid betalning med Dankort och Visa/Dankort dras betalningen när varan har skickats från vårt lager.

d. Beloppsreservation vid köp med betalkort och MobilePay

När du godkänner ett köp och använder betalkort eller MobilePay som betalningsmedel reserverar vi beloppet på ditt valda betalkort. Vi tar bara ut pengarna när varorna skickas till din valda leveransadress.

Vi gör bokningen för att säkerställa att kortet inte är spärrat och att det finns täckning på kortet. När beloppet dras från kortet annulleras bokningen automatiskt. Den maximala varaktigheten för en reservation beror på korttypen, som du kan få av kortutgivaren, t.ex. din bank.
Eftersom en reservation har en maximal varaktighet kan reservationen upphöra att gälla. Om varan inte skickas innan en reservation löper ut, gör vi en ny reservation och den ursprungliga reservationen annulleras av kortutgivaren.

Om du i efterhand ändrar din beställning får du ett nytt ordernummer och en ny bokning görs.

Om du upptäcker att en reservation inte har annullerats, vänligen kontakta din kortutgivare, eftersom endast din kortutgivare kan avboka reservationen. Vi hänvisar även till villkoren för ditt betalkort, som du har fått av kortutgivaren.
 

 

e. DS Security Equipment A/S accepterar, efter en individuell bedömning av kundens kreditvärdighet, att leverera varor/tjänster på kredit (endast för företagskunder). Om du inte är en registrerad kund hos oss är du välkommen att kontakta oss.

 

f. Kunden får inte kvitta köpeskillingen för anspråk som härrör från andra rättsliga omständigheter och kunden får inte utöva retentionsrätten eller vägra betalning på grund av dröjsmål, reklamation eller motkrav avseende den specifika leveransen.

 

g. Det debiterade beloppet visas på ditt konto.

 

h. Om du senare vill avbryta beställningen är det nödvändigt att kontakta DS Sikkerhedsudstyr A/S på e-post ds@ds.dk för att få beloppet återbetalat, eftersom detta inte kan göras automatiskt. Mejlet ska innehålla registreringsnummer och kontonummer som vi ska returnera pengarna till.

8. Sen betalning


 

a. Vid försenad betalning tillkommer ränta och avgifter i enlighet med gällande lagstiftning. 

9. Äganderättsförbehåll


 

a. D-S Säkerhetsutrustning förbehåller sig rätten till äganderätten till varan så länge full betalning för den beställda varan inte erhållits.

 

b. Tills äganderätten övergått till kunden ska den sålda varan förvaras och underhållas på rätt sätt. Skador på det sålda föremålet ska ersättas av kunden utöver vad som orsakas av vanligt slitage. Kunden förbinder sig att inte utan euroquiPPE AB:s skriftliga medgivande göra sig av med den sålda varan på ett sätt som kan försämra euroquiPPE AB:s säkerhet i varan, inklusive men inte begränsat till inteckning, uthyrning eller utlåning av varan.

10.  Ångerrätt


 

a. Kunden har rätt att returnera upp till 14 dagar efter leverans till den adress som kunden uppgett. Varan ska returneras i original och obruten förpackning.

 

b. Beställningar på anskaffade varor kan dock inte annulleras eller returneras, om inte varan är väsentligt defekt.

 

c. Retur av varor som är defekta eller saknas, inklusive i samband med reparationer eller omleverans, sker enligt följande förfarande:

 

i. Kontakta vår kundtjänst på tel. 55 44 66 44 eller ds@ds.dk med angivande av kundnamn, kundnummer, ordernummer och artikelnummer för den vara du vill returnera.

 

d. Vi behandlar ditt ärende omgående och ger dig svar på ditt returärende direkt.

 

f. Kunden måste betala för returfrakten vid avbokning. Returfrakt beror på beställningens storlek och innehåll.  Möjlighet att köpa en returetikett med försäkring och spår & spåra.

 

f. I de fall det måste returneras till euroquiPPE AB är returadressen:
 
euroquiPPE AB:
Menstruationstång 10
4700 Næstved
OBS: Återvänd
 

 

h. Kunden har rätt att få tillbaka ett belopp som motsvarar det pris som kunden betalat för produkten, när DS Sikkerhedsudstyr A/S har godkänt den returnerade produkten. Hanteringskostnader, avgifter etc. returneras inte. Om endast delar av beställningen returneras återbetalas inte fraktkostnaderna.

in. Returnerade varor får inte ha tagits till faktisk användning.

j. För större artiklar (pallgods) kan returfrakten vara upp till 2 000 DKK.

k.   Möjlighet att köpa en returetikett med försäkring och spår & spåra.

11. Klagomål och fel och utelämnanden


 

a. Kunden är skyldig att kontrollera varan/tjänsten omedelbart och senast dagen efter mottagandet av en leverans samt att undersöka den för eventuella defekter. Vid transportskadad leverans ska den avvisas eller accepteras med förbehåll genom att anteckna det på terminalen/konossementet. Transportskada är yttre synlig skada på förpackningen.

 

b. euroquiPPE AB ansvarar endast för originalfel och försummelser. Om kunden upptäcker fel och defekter ska kunden omedelbart rapportera till euroquiPPE AB med specifikation av det fel som påstås. Om reklamation inte görs i tid har rätten att göra gällande fel upphört.

 

c. Reklamationstiden är i alla fall begränsad till 24 månader från leverans. Efter reklamationstidens utgång kan kunden inte göra anspråk på felet.

 

d. euroquiPPE AB:s ansvar för fel och defekter är alltid begränsat till, efter euroquiPPE AB:s val, antingen avhjälpande eller återleverans inom skälig tid.

e. Kunden måste kontakta kundtjänst innan han returnerar vid reklamation.

 

e. Ingen garanti lämnas av euroquiPPE AB, såvida inte annat uttryckligen skriftligen avtalats. Garanti- och serviceåtaganden åligger inte euroquiPPE AB, utan den relevanta tillverkaren och dess eventuella tjänsteleverantör, eller euroquiPPE AB om det gäller egenproduktion.

 

in-house produktion är produkter som produceras av euroquiPPE AB på egen fabrik belägen på adressen:
 
Menstruationstång 10
4700 Næstved
 

12. Ansvar och ansvarsbegränsningar


 

a. euroquiPPE AB ansvarar inte för ersättning vid förseningar eller fel i produkten/tjänsten. euroquiPPE AB frånsäger sig således allt ansvar för följdförluster och/eller indirekta förluster, inklusive rörelseförluster, utebliven vinst, utebliven arbetsinkomst eller andra indirekta förluster.

 

b. euroquiPPE AB:s produktansvar är begränsat till det ansvar som följer av produktansvarslagen och euroquiPPE AB frånsäger sig därmed allt ansvar för produktskador på andra grunder. Kunden är skyldig att utan onödigt dröjsmål skriftligen meddela euroquiPPE AB om produktansvarsskada uppstått eller att det finns risk för att sådan skada uppstår.

13. Personuppgifter


 

a. euroquiPPE AB behandling av personuppgifter sker i enlighet med personuppgiftslagen. Kunden kan kontakta euroquiPPE AB om information önskas om vilka uppgifter som behandlas och lagras av euroquiPPE AB eller om uppgifterna ska raderas eller rättas. Uppgifter om kundens namn, adress, e-post etc. används endast för att fullgöra kundens beställning och informera kunden om oförutsedda problem skulle uppstå. euroquiPPE AB kommer under inga omständigheter att vidarebefordra kundens uppgifter till tredje part, om inte kunden har samtyckt till detta.

 

b. När du skapar ett användarkonto och fyller i dina kontouppgifter ger du även tillstånd till att informationen lagras och används av DS Security Equipment A/S. Du kan ändra din information när som helst (inklusive att avregistrera dig från nyhetsbrevet etc.) genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord.     

c. Vid registrering godkänner du även att ta emot servicemeddelanden, inklusive påminnelser om en övergiven varukorg, uppföljningsmejl efter köp i webshopen och mejl som innehåller produkter som du visat intresse för

14. Särskilda villkor för konsulthjälp


 

a. För konsulthjälp, support och service som tillhandahålls av euroquiPPE AB gäller även de särskilda villkoren för sådan assistans som anges nedan. Observera att följande särskilda villkor inte avser besök, vägledning, rådgivning och beställning av varor av/med euroquiPPE AB konsulter. Dessa tjänster är kostnadsfria och det är enbart upp till konsulten på euroquiPPE AB att planera och fastställa omfattning och innehåll.
 

 

b. Konsultens innehåll och omfattning anges separat och skriftligen. Om innehållet och omfattningen av konsulthjälpen inte bestäms separat sker avräkning enligt den av DS Sikkerhedsudstyr A/S beräknade tidsåtgången och på nedan angivna villkor. Konsulthjälpen utförs, om inte annat skriftligen överenskommits, inom ordinarie arbetstid, som är måndag till torsdag 07.00-16.30. och fredag klockan 07.00 till 15.00. DS Security Equipment A/S har rätt att få sina åtaganden utförda av underleverantörer.
 

 

c. Kunden ska förse konsulterna och andra kontaktpersoner med den relevanta information som behövs för att lösa uppdraget. Kunden ska fritt ställa arbetsplatser utrustade enligt konsulternas detaljerade instruktioner tillgängliga. Kunden ska hjälpa till att organisera arbetet och fördela resurser så att konsulttjänsten kan levereras enligt överenskommelse.
 

 

d. För det fall kunden är ansvarig för att avtalad konsulthjälp inte kan levereras eller att den försenas har D-S Säkerhetsutrustning rätt att kräva ersättning för de konsulter som varit disponerade för att leverera konsulthjälpen samt de extraordinära resurser som D-S Säkerhetsutrustning har haft att använda till följd av förseningen för eventuellt utfört arbete i fråga i övrigt av konsulten. samma period.
 

 

e. Om kunden i övrigt inte uppfyller avtalet om tillhandahållande av konsulthjälp har euroquiPPE AB rätt att kräva hela ersättningen för den utbetalda konsulthjälpen, oavsett om konsulthjälpens omfattning endast har uppskattats eller uppskattats av euroquiPPE AB. Finns det ingen beräknad eller beräknad ersättning eller tidsåtgång har euroquiPPE AB rätt till ett arvode som motsvarar den tidsåtgång som normalt skulle medföra en uppgift av denna karaktär.
 

 

f. Kunden ansvarar för att bestämmelserna i personuppgiftslagen följs, inklusive bestämmelserna om säkerhet, och kan inte hålla DS Sikkerhedsudstyr A/S ansvarigt för detta.

 

g. Om inget annat skriftligt avtal har ingåtts härom, beräknas DS Sikkerhedsudstyr A/S ersättning utifrån den tid det tar att lösa uppdraget (inklusive transporttid) enligt gällande timpriser enligt vid var tid gällande prislista. Arbete utanför ovan nämnda ordinarie arbetstid utförs mot extra tillägg enligt vid var tid gällande prislista.
 

 

h. DS Sikkerhedsudstyr A/S har rätt till ersättning för alla utgifter som uppstår i samband med lösningen av uppdraget, inklusive utgifter för transport, logi, måltider och externa konsulter.

15. Force Majeure


 

a. Om det uppstår en extraordinär situation som ligger utanför euroquiPPE AB:s kontroll, och som enligt köplagen ska anses vara force majeure, kommer euroquiPPE AB:s skyldigheter att avbrytas under den tid som den extraordinära situationen består. I en sådan extraordinär situation kan kunden säga upp avtalet med euroquiPPE AB om situationen består eller antas pågå längre än 60 dagar och i sådana fall endast med 14 dagars varsel.

16. Val av lag och plats


 

a. Eventuell tvist ska avgöras vid sjö- och handelsdomstolen i Köpenhamn enligt danska regler.

 

b. Vid internationella köpavtal krävs att FN:s konvention om köp av varor (CISG) används.

17. Invaliditet


 

a. Skulle en eller flera bestämmelser i dessa villkor anses ogiltiga, måste övriga villkor förbli giltiga mellan kunden och DS Sikkerhedsudstyr A/S.

18. Köpgaranti


 

PriceRunner köpgaranti
 
Ditt köp från oss täcks helt av PriceRunners köpgaranti. Det garanterar dig upp till 50 000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. För att omfattas av Köpgarantin behöver du helt enkelt vara registrerad medlem på PriceRunner.
 
Du kan fortfarande få ditt köp säkrat genom Köpgarantin, även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har besökt oss genom dem – du behöver bara registrera ditt köp inom 60 minuter. Att bli medlem hos PriceRunner kostar ingenting och tar bara några minuter! Besök PriceRunner för din köpgaranti
 
Om du vill att ditt köp ska omfattas av köpgarantin måste din beställning adresseras till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är defekt, om en vara saknas vid leverans, om varan inte levereras eller om varan är felaktig eller defekt.
 
Ersättning lämnas endast för anskaffningskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ekonomisk ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller utebliven inkomst.
 
Besök PriceRunner för en lista över uteslutna kategorier och de slutgiltiga villkoren för köpgarantin.

19. Hyresvillkor


Om inget annat skriftligt avtal träffats gäller nedanstående regler och den vid var tid gällande prislistan för eventuell hyresrätt som avtalats med någon av DS:s avdelningar.

Den som begär tjänsten benämns nedan som hyresgäst och euroquiPPE AB som uthyrare.

 

2. UTHYRNINGENS LID

Hyresrätten börjar den dag det hyrda föremålet lämnar uthyrarens lokaler och till och med den dag det hyrda föremålet registreras för avhämtning hos uthyraren, eller samma dag som hyresgästen lämnar tillbaka det hyrda till uthyrarens plats.

Den dagliga hyresavgiften beräknas för hela hyresperioden, oavsett om den hyrda utrustningen används eller inte. En femdagars arbetsvecka på 7½ timme beräknas, om inte annat anges i prislistan eller annat avtalats mellan DS och hyresgästen.

Om utrustningen används på lördagar och/eller söndagar och helgdagar räknas dessa som hyrdagar. Vid tvåskift beräknas hyrespriset med en faktor 1,6 och för ett treskift med en faktor på 2,0.

3. LYRESTAGARENS SKYLDIGHETER

Hyrestagaren är skyldig att hantera den hyrda utrustningen i enlighet med gällande föreskrifter och säkerhetsåtgärder. Vidare får materialet endast användas för det ändamål det är avsett för. Hyrestagaren har rätt att hämta och överlåta den hyrda utrustningen på någon av uthyrarens avdelningar, varvid hyrestagaren har det fulla ansvaret vid såväl lossning och lastning som under transport.

Hyresgästen är skyldig att annonsera första dagen av uthyrningen vid fel och defekter i det hyrda objektet. Senare klagomål har alltså ingen rättsverkan.

Hyresgästen får inte låta göra reparationer eller ändringar av utrustningen. Eventuella reparationer under hyrestiden får därför endast utföras av uthyraren eller en av uthyraren utsedd reparatör. Hyresgästen är skadeståndsskyldig för skador som orsakats på utrustningen vid reparationsarbete i strid med ovanstående. Uthyraren ansvarar inte för reparationer som hyrestagaren oavsiktligt låtit utföra.

Hyrestagaren är under hyrestiden skyldig att utföra säkerhetskontroller och dagligt driftunderhåll av utrustningen, inklusive kontroller enligt manualer, laddning av batterier, löpande städning etc. Om uthyraren finner fel på utrustningen på grund av bristande underhåll kommer hyrestagaren att hållas ansvarig.

Utlåning eller andrahandsuthyrning till tredje part får inte ske utan hyresvärdens medgivande. Likaså får utrustningen inte utan hyresvärdens medgivande flyttas till annan arbetsplats än den som anges på hyreskontraktet.

Hyrestagaren får under inga omständigheter - utan hyresvärdens skriftliga medgivande - låta utföra utrustningen av Danmark.

Hyrestagaren är skyldig att vid hyresförhållandets slut överlämna den hyrda utrustningen i rengjort skick och i samma skick som vid mottagandet, vilket innebär utan skador, fel och/eller defekter. Skulle det uppstå skador, fel och/eller defekter vid återlämnande av utrustningen är hyresgästen skyldig att stå för kostnaden för att åtgärda detta.

Hyresgästen står för alla utgifter för installation, demontering och drift av utrustningen samt alla utgifter för bränsle, smörjning, el och liknande.

Eventuella saknade eller skadade delar, verktyg, manöverhandtag, stödplattor, elkablar, nycklar etc. ersätts av hyresgästen till nypris så att hyresgästen ersätter DS för de faktiska kostnaderna för inköp av ersättningsutrustning utan hänsyn till/med avdrag för förbättringar.

Under hyrestiden tar hyresgästen på sig all risk och ansvar i samband med användningen av utrustningen, inklusive skador på personer, saker eller utrustning. Oavsett skador som kan uppstå till följd av felaktiga viktspecifikationer, felaktig information om underlagets bärighet, felaktiga och/eller ofullständiga beskrivningar av förhållandena på arbetsplatsen och/eller under vilka förutsättningar materialet ska användas och/eller skador till följd av felaktig eller bristfällig funktion av materialet.

Hyrestagaren har inte rätt att kräva ersättning för förluster som uppkommit i samband med användningen av utrustningen, inklusive driftsförluster och utebliven vinst. Eventuella kostnader vid arbetsavbrott på grund av fel eller haveri i materialet är därför inte uthyrarens ansvar.

Hyresvärden ansvarar inte för förluster som orsakas av force majeure.

4. UTHYRARES SKYLDIGHETER

Uthyraren är skyldig att vid hyrestidens början överlämna utrustningen i rent bruksfärdigt skick och i lagligt skick.

Uthyraren har rätt att när som helst få tillgång till besiktning av den hyrda utrustningen.

Uthyraren inspekterar utrustningen inom skälig tid efter att den har återlämnats till uthyrarens lokaler.

5a. RISK OCH ANSVAR

Under hyrestiden håller uthyraren den hyrda utrustningen vederbörligen försäkrad mot brandskador. Hyresgästen är ansvarig för alla andra skador, inklusive stöld och skadegörelse, och är fullt ansvarig för de kostnader hyresvärden kan ådra sig i samband med detta.

Uthyraren står för risken för skada orsakad av produkten (produktansvar).

Hyrestagaren är fullt ansvarig för skador på materialet, till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.

5b. RISK OCH ANSVAR – ANNAT MATERIAL

Under hyrestiden håller uthyraren den hyrda utrustningen vederbörligen försäkrad mot skador på den hyrda utrustningen.

Vid stöld och totalskada beräknas förlusten motsvarande nyvärde upp till fem år efter anskaffningen av utrustningen. Om materialet är över fem år gammalt beräknas förlusten efter verkligt värde.

Hyresgästen är fullt ansvarig för skador som uppkommit till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.

5c. RISK OCH ANSVAR – LERESTAGARENS SKYLDIGHETER

Uthyraren och polisen ska underrättas om stöld, skadegörelse eller annan brottslighet på det hyrda inom 24 timmar efter händelsen. Hyresgästen ska se till att en polisanmälan skickas till uthyraren.

Även annan skada på det hyrda ska anmälas till uthyraren inom 24 timmar från det att skadan upptäckts eller borde ha upptäckts. Hyresgästen är skyldig att fylla i en skadeanmälan, som innehåller information om skadedatum, skadeort och skadans orsak. Om uthyraren inte underrättas i tid faktureras skadestånd och stöld i sin helhet. Alla anmälningar om skada på eller stöld av det hyrda ska ställas till den avdelning där hyresgästen hyrt utrustningen av hyresvärden.

Efter avregistrering av hyresutrustning för hyresvärdens hämtning ansvarar hyresgästen för utrustningen i upp till 72 timmar, om inte annat avtalats vid avregistreringstillfället.

5d. FÖRSÄKRING Tecknad av hyresgästen

Det av uthyraren debiterade risktillägget kan efter närmare överenskommelse med uthyraren minskas eller efterges om hyrestagaren kan dokumentera att ha tecknat försäkring på hyrd utrustning, motsvarande DS-försäkring. Hyresgästen ska kunna dokumentera att försäkringen är i kraft och premien är betald. Hyresgästen är i alla fall skyldig att teckna yrkesansvarsförsäkring och arbetsskadeförsäkring.

6. EGEN RISK
Vid skada på utrustning till följd av skadegörelse, brand, stöld etc. betalar hyresgästen självrisk jfr. tabellen nedan beräknat efter värdet per föremål vid totalskada och stöld, annars beräknas självrisken från värdet av den konstaterade förlusten.

0

25.000 

50 000

75 000

200 000

400 000

600 000

– 25.000 

– 50 000

– 75 000

– 200.000 

– 400.000 

– 600 000

7 000,00 DKK

DKK 9 000,00

11 000,00 DKK

DKK 15 000,00

DKK 30 000,00

DKK 35 000,00

DKK 45 000,00

 

Vid produktansvarsskada utgår ingen självrisk.

Hyresgästen är fullt ansvarig för skador som uppkommit till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.

7. PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR

Alla angivna priser är exkl. MOMS

Hyresgästen står för alla kostnader för montering, demontering, hämtning, återlämning och drift av utrustningen samt alla utgifter för bränsle, smörjning, el, förbrukningsskatter mm om inte annat överenskommits med DS.

När utrustningen kommer hem laddas den med el, eller fylls med bränsle, oljor och smörjmedel, samt rengörs mm på hyreskostnaden.

Hyresgästen betalar alltid ett risktillägg. Risktillägget är per 4,5 % av bruttopriset per enhet.

Uthyraren beräknar en månads deposition, samt en månadshyra i förskott, vid uthyrning av större utrustning (kontakta oss angående detta). Depositionen faktureras tillsammans med första hyresfakturan.

Uthyrarens betalningsvillkor är netto kontant, om inte separat skriftligt avtal har träffats med uthyraren.

Vid försenad betalning beräknar uthyraren ränta per påbörjad månad med 2 %.

Hyresvärden beräknar även en påminnelseavgift som för närvarande uppgår till DKK. 100,00 per vidarebefordrad påminnelse. Dessutom tas en avgift på DKK. 250,00, om hyresvärden överlåter ärendet till advokat med begäran om att fordringarna ska skickas till inkasso.

Eventuella avvikelser/tvister mellan hyresgästen och hyresvärden eller eventuella motkrav från hyresgästen berättigar inte hyresgästen att underlåta att betala fakturerade belopp i tid.

8. TRANSPORT, LEVERANS OCH HÄMNING

Uthyrarens transportpriser är beräknade utifrån att körning kan ske obehindrat på ett stabilt, trafiksäkert och plant underlag, där mobilkranar, löpbrädor eller liknande inte får användas. Om detta inte är möjligt ska hyresgästen ta ut ett tillägg på transportpriset. Transportkostnaderna står på hyrestagarens bekostnad och beräknas enligt gällande taxor - som tillhandahålls på begäran av uthyraren - eller erbjudanden.

Hyresgästen bör vara medveten om polisens krav på att hyresgästen ska se till att allmänna gatuområden är avspärrade senast 48 timmar innan uppställning av utrustning, om så krävs.

Uthyraren tar inget ansvar för eventuella extra kostnader som kan uppstå till följd av parkerade bilar eller liknande i det avspärrade området. Om parkeringsavgift tas ut i samband härmed faktureras denna till hyresgästen med ett tillägg på 10 % av den faktiska avgiften.

När material levereras till avtalad tid, och det finns en väntetid innan lossning kan ske av skäl som inte kan hänföras till uthyraren, kommer denna väntetid att faktureras hyrestagaren.

19.9a . ANNAT

Vid bristande efterlevnad av den hyrda utrustningen, annan överträdelse av dessa "Allmänna hyresvillkor" från hyresgästens sida och utebliven betalning har uthyraren rätt att - på hyresgästens bekostnad - ta tillbaka det hyrda utan föregående meddelande.

Eventuella rabatter av något slag beviljas endast under förutsättning av betalning i tid.

Hyresgästen ersätter hyresvärden för förluster i enlighet med dansk lag.

9b. VAL AV LAG OCH JURISDIKTION

Hyresförhållandet regleras av dansk lag och domstol är domstolen i Næstved.

19. 10. FÖRÄNDRINGAR

Uthyraren förbehåller sig rätten att ändra dessa "Allmänna hyresvillkor" utan föregående meddelande.

Hyresvillkor på webbplatsen www.ds.dk har företräde framför alla utskrivna hyresvillkor. Den senaste uppdateringen av hyresvillkor, priser mm kommer alltid att finnas tillgänglig på hyresvärdens hemsida.

19. 11. ÖVRIGT

Service, utanför ordinarie öppettider jfr. öppettider på www.ds.dk, faktureras enligt gällande taxor per timme (tidsåtgången beräknas inklusive transport från/till uthyrarens adress) till detta tillkommer kostnader för servicebil, diverse förbrukningsmaterial och miljötillägg enligt uthyrarens vid var tid gällande taxor. Eventuella transportkostnader till externa åkerier faktureras hyrestagaren. Ingen rabatt ges på ovanstående priser.

Vid hyra av utrustning utanför öppettiderna debiteras en expeditionsavgift på DKK. 2 500,00.

20. Dataskydd och GDRP


d-s.se behandlar vi din personliga information strikt konfidentiellt och kommer inte att vidarebefordras på något sätt. När du lägger en beställning här i butiken kommer ett antal uppgifter att samlas in för att fullfölja leveransen.

Denna information omfattar bl.a. namn, adress, telefonnummer, e-post och kreditkortsinformation. All denna information samlas in under SSL-skydd (Secure Socket Layer), vilket säkrar din data. Informationen kommer inte att användas annat än för att slutföra leveransen och kommer endast att lagras så länge som det är nödvändigt för att vi ska kunna göra det.

Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer din e-post att registreras, men du kommer att kunna avregistrera dig när som helst, varefter din e-post kommer att raderas permanent från nyhetsbrevssystemet.  , men du kommer att kunna avsluta prenumerationen när som helst, varefter din e-post kommer att raderas permanent från nyhetsbrevssystemet.

Cookies

d-s.se använder cookies på webbshoppen. Detta görs för att webbshoppen ska kunna fungera med sina funktioner.

Dessa cookies innehåller dock känslig personlig information om dig, men gör det  tillåt bara vårt system att underhålla en kundvagn
Informationen används också för att göra din upplevelse på sidan bättre. Detta görs i samarbete med Google Analytics som inte lagrar några personliga uppgifter om dig utan bara ser på dig som en del av statistiken. På så sätt kan vi i många sammanhang förbättra din upplevelse på webbshoppen.       

Vad är cookies?

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker försöker lagra på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge besökarna tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien kan användas för att följa användarens beteende.

Det finns två olika typer av cookies. En typ sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel med funktioner som rapporterar om nya saker som har hänt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookie kallas sessionscookie. Under tiden du surfar på en sida lagras denna cookie tillfälligt i din dators minne, till exempel för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte på din dator under lång tid och försvinner när du stänger webbläsaren.           

Vad använder vi cookies till?

D-S Säkerhetsutrustning använder två typer av cookies.

Sessionscookies

De lever så länge som din webbläsare är öppen. Om du öppnar en ny skapas en ny sessionscookie.


Andra kakor

Vi lagrar bland annat ett uppskattat värde som vi använder för att få dina inställningar (t.ex. automatisk inloggning, sortering i listor etc.) i en databas.
Om du bara accepterar sessionscookies: Du kan använda vår webbplats fullt ut även om du bara accepterar sessioncookies.

Om du inte accepterar cookies alls: Du kan inte använda vår webbplats fullt ut om du inte accepterar cookies.   Du kan läsa informationen, du kan se produkterna, priserna och relaterad information. Men du kan inte logga in, lägga beställningar eller lägga till produkter i varukorgen.

Oavsett vilka typer av cookies du accepterar är det alltid bra att logga ut när du lämnar webbplatser. Av säkerhetsskäl.       
Hur tar jag bort cookies?

Om du vill radera eller blockera cookies kan du göra det via inställningarna i din webbläsare. Proceduren beror på vilken webbläsare du använder (t.ex. Google Chrome, Safari, Firefox eller Microsoft Edge). Du hittar vanligtvis cookieinställningarna under "Inställningar" eller "Sekretess och säkerhet". Här kan du välja att radera sparade cookies, blockera framtida cookies eller ställa in webbläsaren att meddela dig varje gång en cookie sparas. Observera att inaktivering av cookies kan påverka funktionaliteten på vår webbplats och vissa tjänster eller funktioner kanske inte fungerar optimalt. Du kan hitta mer information om hur du hanterar cookies i din webbläsare på webbläsarens officiella supportsida.

Cache

www.d-s.se cache lagrar större delen av webshopen. Detta lagrar ingen av din information, utan gör helt enkelt sidan snabbare när du klickar runt.

Din datasäkerhet

Skydd av insamlade data är extremt viktigt att skydda. Därför har vi det nödvändiga systemet för att skydda dessa helt från utomstående. En stor del av vår domän är även SSL-skyddad, vilket visas med ett lås i din webbläsare.

Detta SSL-skydd är till exempel aktivt i samband med att du anger dina kreditkortsuppgifter och gör dina uppgifter extremt säkra.
Våra servrar är alla skyddade bakom brandväggar som skyddar mot intrång utifrån.

Godkännande
Genom att ange dina uppgifter på d-s.se accepterar du denna beskrivning av dataskydd.

Dina uppgifter är alltid så skyddade och säkert hanterade som möjligt hos oss

För ytterligare transparens har vi beskrivit vår policy i enlighet med de nya GDPR-reglerna i den här artikeln.

 

Säkerhet för alla

Håll dig säkert uppdaterad med de senaste nyheterna och kunskapen inom PPE och arbetsmiljö