Handelsvillkor och dataskydd
för uthyrningsvillkor, se nedan.
Dina uppgifter är alltid så skyddade och säkert hanterade som möjligt hos oss
För ytterligare transparens har vi beskrivit vår policy i enlighet med de nya GDPR-reglerna i den här artikeln.
1. Tillämpning
a. Följande försäljnings- och leveransvillkor (hädanefter kallade "villkoren") gäller för försäljning och/eller leverans av alla tjänster/produkter (hädanefter kallade "varan" eller "tjänsten") från D-S Säkerhetsutrustning (euroquiPPE AB) nedan kallad "D-S Säkerhetsutrustning" till företag, organisationer, såväl som privatpersoner och myndigheter i Danmark (nedan kallad "kunden").
b. Villkoren gäller om inte annat uttryckligen skriftligen avtalats mellan kunden och D-S Säkerhetsutrustning (euroquiPPE AB) och oavsett om avtalet ingåtts via e-butik, e-post, telefon, någon av våra konsulter eller på annat sätt.
c. Det är en förutsättning för kundens köp att dessa villkor accepteras och kunden uppmanas att läsa villkoren noggrant.
2. Information, ingående av avtal m.m.
b. Kunden som lägger en beställning kräver registrering som kund i D-S Säkerhetsutrustning kundregister. D-S Säkerhetsutrustning förbehåller sig rätten till godkännande som kund hos D-S Säkerhetsutrustning.
c. Vid beställning via D-S Säkerhetsutrustning hemsida kommer systemet automatiskt att generera en mottagningsbekräftelse skickad via e-post. Detta automatiska svar (via e-post) är INTE en bindande orderbekräftelse varigenom ett avtal har ingåtts. Det är endast ett elektroniskt kvitto för mottagande av beställningen och D-S Säkerhetsutrustning kan fritt avbeställa beställningen.
d. Kunden uppmanas att skriva ut orderbekräftelsen direkt efter mottagandet, då detta kan vara aktuellt i samband med returer eller reklamationer.
e. Fakturan skickas i samband med utskick av varan/tjänsten.
3. Beställa varor
b. Behöver du ytterligare hjälp, råd och vägledning kan du också komma i kontakt med någon av våra många driftkonsulter i Danmark. Ring huvudnumret (+ 45 55 44 66 44) så hjälper vi dig vidare.
4. Leverans och leveranstid
b. Leverans sker från D-S Säkerhetsutrustning huvudlager i Næstved, Danmark eller Malmö, Sverige.
c. Leveranstiden beror på beställningens storlek, karaktär och vad som i övrigt har avtalats mellan kunden och D-S Säkerhetsutrustning. Den av D-S Säkerhetsutrustning angivna leveranstiden är ungefärlig och därmed icke bindande för D-S Säkerhetsutrustning, såvida inte en bestämd leveranstid uttryckligen har avtalats för hela beställningen eller delar av denna.
i. Som utgångspunkt skickar D-S Säkerhetsutrustning lagervaror samma dag om beställningen görs före kl. 14.00 måndag-torsdag och fredag innan 12.00 (som levereras på måndag).
ii. Beställda varor skickas vanligtvis tillsammans.
d. D-S Säkerhetsutrustning förbehåller sig rätten att skjuta upp leveransen. Om förseningen beror på omständigheter som kan betecknas som force majeure förlängs leveranstiden så länge hindret består.
e. Om leverans inte kan genomföras till följd av kundens omständigheter kvarstår varan på kundens bekostnad och risk. D-S Säkerhetsutrustning har vid detta tillfälle rätt att uppbära lagerhyra, kostnader m.m.
f. Vid försening kan kunden endast häva avtalet och endast om förseningen överstiger 3 veckor. Kunden har i så fall endast rätt att få ersättning för redan utbetald ersättning och kunden kan därför inte göra gällande andra betalningsrättigheter i samband med förseningen som uppstår.
g. Om avtalet med kunden omfattar flera varor/tjänster, och det finns förseningar eller brister i en del av leveransen, är kunden trots detta skyldig att betala för de varor/tjänster som har levererats i rätt tid och/eller utan defekter. Om kunden har rätt att häva avtalet enligt dessa villkor gäller denna ångerrätt endast den försenade eller bristfälliga delen av leveransen.
h. När du handlar på d-s.se har du flera olika alternativ för leverans. Vi har också något som passar dina behov. Du kan välja mellan leverans med PostNord för företag, PostNord Pakkeshops och du hämtar själv ditt paket hos oss.
Oavsett vilket leveranssätt du väljer har du möjlighet att spåra och spåra information (dvs spåra ditt paket).
PostNord har paketbutiker över hela landet och de finns i praktiskt taget alla danska städer. De flesta städer har minst en, och storstäderna har många. Därför har du möjlighet att hämta dina paket där det passar dig och när det passar dig. Du får ett mail när paketet är klart för avhämtning i vald paketbutik.
Hämtning hos oss
D-S Säkerhetsutrustning:
Danmark: Menstrupväge 10, 4700 Næstved
Sverige: Fårögatan 6, 211 24 Malmö
Var säker på att du har valt rätt produkt. Väljer du Avhämtning hos D-S kommer ditt paket inte att skickas utan vi väntar på din hämtning. Du sparar på frakten.
Paketet kan hämtas ut samma vardag som du får ditt mail med orderbekräftelse. Om det inte finns i lager kommer vi att kontakta dig om när paketet kan hämtas ut.
5. Priser
Alla priser på hemsidan är i danska kronor (DKK) och kunden kan fritt välja om de vill se priserna inklusive moms eller exklusive moms.
Reservation tas för prisförändringar som kan uppstå ända fram till leverans - inklusive prishöjningar från leverantörer.
b. D-S Säkerhetsutrustning reserverar sig för skrivfel, prisfel, moms- och momsändringar, slut i lager/utgående varor och leveransfel från våra leverantörer.
6. Hanteringskostnader
b. Det är frakt på alla beställningar. Kostnader för frakt beror på beställningens vikt och volym och kommer att beräknas automatiskt när produkten läggs till i varukorgen på www.d-s.se
c. Företagskund: Det totala beloppet för frakt kommer att tillämpas på slutfakturan.
e. För större föremål som kräver pall, ring och få veta mer på tel.: 040 470000.
7. Betalningsvillkor
------- IMPORTANT PAYMENT DETAILS HAVE CHANGED ------ DKK: Sydbank: 6822 0001101204 IBAN: DK0368220001101204 SWIFT/BIC: SYBKDK22 EURO: Sydbank: 6822 9402117 IBAN: DK6068220009402117 SWIFT/BIC: SYBKDK22 . . . [ENGLISH] The Exporter of the products covered by this document(customs authorization No. (DK/51/00/237/00282 13. January 2000) declares that, except where otherwise clearly indicated, these products are of EEA preferential origin. [DANISH] Eksportøren af varer, der er omfattet af nærværende dokument (Told og Skatteregion Køges Tilladelse journal nr. DK/51/00/237/00282 13. Januar 2000) erklærer at varerne, medmindre andet er tydeligt angivet har præferenceoprindelse i EU. [SVENSKA] Exportören av varor som omfattas av detta dokument (Tull- och skatteregion Køges Tillståndsjournal nr DK / 51/00/237/00282 13 januari 2000) förklarar att varorna, om inte annat tydligt anges, har förmånsberättigande ursprung i EU.
Köpeskillingen förfaller till betalning, om inte annat skriftligen överenskommits, 10 dagar netto från fakturadatum.
c. Betalning kan göras med följande betalkort (både som företagskund och privatkund): Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard och Visa Elektron. Vi laddar för närvarande ingen kortavgift på hemsidan. D-S Säkerhetsutrustning använder en betalningsgateway som garanterar att all kortdata skickas krypterad och all kortinformation som lämnas är säkrad. Vid betalning med Dankort och Visa/Dankort dras betalningen när varan har skickats från vårt lager.
d. Beloppsreservation vid köp med betalkort och MobilePay
När du godkänner ett köp och använder betalkort eller MobilePay som betalningsmedel reserverar vi beloppet på ditt valda betalkort. Vi tar bara ut pengarna när varorna skickas till din valda leveransadress.
Vi gör bokningen för att säkerställa att kortet inte är spärrat och att det finns täckning på kortet. När beloppet dras från kortet annulleras bokningen automatiskt. Den maximala varaktigheten för en reservation beror på korttypen, som du kan få information från kortutgivaren, t.ex. din bank.
Eftersom en reservation har en maximal varaktighet kan reservationen upphöra att gälla. Om varan inte skickas innan en reservation löper ut, gör vi en ny reservation och den ursprungliga reservationen annulleras av kortutgivaren.
Om du i efterhand ändrar din beställning får du ett nytt ordernummer och en ny bokning görs.
Om du upptäcker att en reservation inte har annullerats, vänligen kontakta din kortutgivare, eftersom endast din kortutgivare kan avboka reservationen. Vi hänvisar även till villkoren för ditt betalkort, som du har fått av kortutgivaren.
e. D-S Säkerhetsutrustning accepterar, efter en individuell bedömning av kundens kreditvärdighet, att leverera varor/tjänster på kredit (endast för företagskunder). Om du inte är en registrerad kund hos oss är du välkommen att kontakta oss.
f. Kunden får inte kvitta köpeskillingen för anspråk som härrör från andra juridiska förhållanden och kunden får inte utöva retentionsrätten eller vägra betalning på grund av dröjsmål, reklamationer eller motkrav avseende den specifika leveransen.
g. Det debiterade beloppet kommer att visas på ditt konto.
h. Om du senare vill avbryta beställningen är det nödvändigt att kontakta D-S Säkerhetsutrustning på e-post info@d-s.se för att få beloppet återbetalat, eftersom detta inte kan göras automatiskt. Mejlet ska innehålla registreringsnummer och kontonummer som vi ska returnera pengarna till.
8. Sen betalning
b. Vänliga påminnelser och påminnelsebrev samt inkassomeddelanden hanteras av vår inkasso- och påminnelseservicepartner:Universadvokater
9. Äganderättsförbehåll
b. Tills äganderätten övergått till kunden ska den sålda varan förvaras och underhållas på rätt sätt. Skador på det sålda föremålet ska ersättas av kunden utöver vad som orsakas av vanligt slitage. Kunden förbinder sig att inte utan D-S Säkerhetsutrustning:s skriftliga medgivande göra sig av med det sålda föremålet på ett sätt som kan försämra D-S Säkerhetsutrustning:s säkerhet i godset, inklusive men inte begränsat till pantsättning, uthyrning eller utlåning av godset.
10. Ångerrätt
b. Beställningar på anskaffade varor kan dock inte annulleras eller returneras, om inte varan är väsentligt defekt.
c. Retur av varor som är defekta eller saknas, inklusive i samband med reparationer eller omleverans, sker enligt följande förfarande:
i. Kontakta vår kundtjänst på tel. 040 470000 eller info@d-s.se med angivande av kundnamn, kundnummer, ordernummer och artikelnummer på varan du vill returnera.
d. Vi behandlar ditt ärende omgående och ger dig svar på ditt returärende direkt.
e. Du får information om hur de returnerade varorna ska skickas.
f. I de fall returer måste göras till D-S Säkerhetsutrustning är returadressen:
11. Klagomål och fel och försummelser
b. D-S Säkerhetsutrustning ansvarar ensamt för originalfel och försummelser. Om kunden upptäcker fel och brister ska kunden omedelbart rapportera till D-S Säkerhetsutrustning med angivande av det fel som påstås. Om reklamation inte görs i tid har rätten att göra gällande fel upphört.
c. Reklamationstiden är i alla fall begränsad till 24 månader från leverans. Efter reklamationstidens utgång kan kunden inte göra anspråk på felet.
d. D-S Säkerhetsutrustning ansvar för fel och defekter är alltid begränsat till, efter D-S Säkerhetsutrustning val, antingen avhjälpande eller återleverans inom skälig tid.
e. Ingen garanti lämnas av D-S Säkerhetsutrustning, om inte annat uttryckligen skriftligen avtalats. Garanti- och serviceåtaganden åligger inte D-S Säkerhetsutrustning, utan den relevanta tillverkaren och dess eventuella tjänsteleverantör, eller D-S Säkerhetsutrustning om det gäller egenproduktion.
i. Egenproduktion är produkter som tillverkas av D-S Säkerhetsutrustning på egen fabrik belägen på adressen:
12. Ersättningsansvar och ansvarsbegränsningar
b. D-S Säkerhetsutrustning:s produktansvar är begränsat till det ansvar som följer av produktansvarslagen och D-S Säkerhetsutrustning frånsäger sig därmed allt ansvar för produktskador på andra grunder. Kunden är skyldig att utan onödigt dröjsmål skriftligen meddela D-S Säkerhetsutrustning om produktansvarsskada uppstått eller att det finns risk för att sådan skada uppstår.
13. Personuppgifter
b. När du skapar ett användarkonto och fyller i dina kontouppgifter ger du även tillstånd till att informationen lagras och används av D-S Säkerhetsutrustning. Du kan ändra dina uppgifter när som helst (inklusive avanmälan av nyhetsbrevet etc.) genom att logga in med ditt användarnamn och lösenord.
c. Genom att registrera dig godkänner du även att ta emot servicemeddelanden, inklusive påminnelser om en övergiven varukorg, uppföljningsmejl efter köp i webshopen och mejl som innehåller produkter som du visat intresse för
14. Särskilda villkor för konsulthjälp
b. Konsultens innehåll och omfattning anges separat och skriftligen. Om innehållet och omfattningen av konsulthjälpen inte bestäms separat sker avräkning enligt den av D-S Säkerhetsutrustning beräknade tidsåtgången och på nedan angivna villkor. Om inte annat skriftligen avtalats utförs konsultens assistans inom ordinarie arbetstid, som är måndag till torsdag 07.00-16.30 och fredag kl 7:00 till 15:00 D-S Säkerhetsutrustning har rätt att få sina åtaganden utförda av underleverantörer.
c. Kunden ska förse konsulterna och andra kontaktpersoner med den relevanta information som behövs för att lösa uppdraget. Kunden ska fritt ställa arbetsplatser utrustade enligt konsulternas detaljerade instruktioner tillgängliga. Kunden ska hjälpa till att organisera arbetet och fördela resurser så att konsulttjänsten kan levereras enligt överenskommelse.
d. In the event that the customer is responsible for the fact that the agreed consulting assistance cannot be delivered or that it is delayed, D-S Säkerhetsutrustning is entitled to demand remuneration for the consultants who were disposed to deliver the consulting assistance as well as the extraordinary resources that D-S Säkerhetsutrustning has had to use as a result of the delay alone, with deductions for any invoicing for other work carried out by the consultants in question in the same period.
e. Om kunden i övrigt bryter mot avtalet om tillhandahållande av konsulthjälp har D-S Säkerhetsutrustning rätt att kräva hela ersättningen för utbetald konsulthjälp, oavsett om omfattningen av konsulthjälpen endast har uppskattats eller uppskattats av D-S Säkerhetsutrustning. Finns det ingen beräknad eller beräknad ersättning eller tidsåtgång har D-S Säkerhetsutrustning rätt till ett arvode som motsvarar den tidsåtgång som normalt skulle medföra en uppgift av denna karaktär.
f. Kunden ansvarar för att personuppgiftslagens bestämmelser, inklusive bestämmelserna om säkerhet, efterlevs och kan inte hålla D-S Säkerhetsutrustning ansvarigt för detta.
g. Om inget annat skriftligt avtal har ingåtts härom, beräknas D-S Säkerhetsutrustning ersättning utifrån den tid det tar att lösa uppdraget (inklusive transporttid) enligt gällande timpriser enl. prislistan som alltid gäller. Arbete utanför ovan nämnda ordinarie arbetstid utförs mot extra tillägg enligt vid var tid gällande prislista.
h. D-S Säkerhetsutrustning har rätt till ersättning för alla utgifter som uppstår i samband med lösningen av uppdraget, inklusive utgifter för transport, logi, catering och externa konsulter.
15. Force Majeure
16. Val av lagstiftning och plats
b. Vid internationella köpavtal krävs att FN:s konvention om köp av varor (CISG) används.
17. Ogiltighet
18. Köpgaranti

Du kan fortfarande få ditt köp säkrat genom Köpgarantin, även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har besökt oss genom dem – du behöver bara registrera ditt köp inom 60 minuter. Att bli medlem hos PriceRunner kostar ingenting och tar bara några minuter! Besök PriceRunner för din köpgaranti
Om du vill att ditt köp ska omfattas av köpgarantin måste din beställning adresseras till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är defekt, om en vara saknas vid leverans, om varan inte levereras eller om varan är felaktig eller defekt.
Ersättning lämnas endast för anskaffningskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ekonomisk ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller utebliven inkomst.
Besök PriceRunner för en lista över uteslutna kategorier och de slutgiltiga villkoren för köpgarantin.
Uthyrningsvillkor hos D-S Säkerhetsutrustning
1. ALLMÄNNA VILLKOR
Om inget annat skriftligt avtal har träffats gäller nedanstående regler och den vid var tid gällande prislistan för eventuell hyresrätt som avtalas med någon av D-S avdelningar.
Den som begär tjänsten betecknas nedan som hyresgäst och D-S Säkerhetsutrustning som uthyrare.
2. HYRESTIDENS LID
Hyresrätten börjar den dag det hyrda föremålet lämnar uthyrarens plats och till och med den dag det hyrda föremålet registreras för avhämtning hos uthyraren, eller samma dag som hyresgästen återlämnar det uthyrda till uthyrarens plats.
Den dagliga hyresavgiften beräknas för hela hyresperioden, oavsett om den hyrda utrustningen används eller inte. En femdagars arbetsvecka på 7½ timmar beräknas, om inte annat anges i prislistan eller annat avtalats mellan D-S och hyresgästen.
Om utrustningen används på lördagar och/eller söndagar och helgdagar räknas dessa som hyrdagar. Vid tvåskift beräknas hyrespriset med en faktor 1,6 och för ett treskift med en faktor på 2,0.
3. UTHYRARES SKYLDIGHETER
Hyrestagaren är skyldig att hantera den hyrda utrustningen i enlighet med gällande föreskrifter och säkerhetsåtgärder. Vidare får materialet endast användas för det ändamål det är avsett för. Hyrestagaren har rätt att hämta och överlåta den hyrda utrustningen på någon av uthyrarens avdelningar, varvid hyrestagaren har det fulla ansvaret vid såväl lossning och lastning som under transport.
Hyresgästen är skyldig att annonsera första dagen av uthyrningen vid fel och defekter i det hyrda objektet. Senare klagomål har alltså ingen rättsverkan.
Hyresgästen får inte låta göra reparationer eller ändringar av utrustningen. Eventuella reparationer under hyrestiden får därför endast utföras av uthyraren eller en av uthyraren utsedd reparatör. Hyresgästen är skadeståndsskyldig för skador som orsakats på utrustningen vid reparationsarbete i strid med ovanstående. Uthyraren ansvarar inte för reparationer som hyrestagaren oavsiktligt låtit utföra.
Hyrestagaren är under hyrestiden skyldig att utföra säkerhetskontroller och dagligt driftunderhåll av utrustningen, inklusive kontroller enl. manualer, laddning av batterier, löpande rengöring mm. Om uthyraren finner fel på utrustningen på grund av bristande underhåll, kommer hyrestagaren att hållas ansvarig.
Utlåning eller andrahandsuthyrning till tredje part får inte ske utan hyresvärdens medgivande. Likaså får materialet inte utan hyresvärdens medgivande flyttas till annan arbetsplats än den som anges på hyreskontraktet.
Hyrestagaren får under inga omständigheter - utan hyresvärdens skriftliga medgivande - låta utföra utrustningen av Danmark.
Hyrestagaren är skyldig att vid hyresförhållandets slut överlämna den hyrda utrustningen i rengjort skick och i samma skick som vid mottagandet, vilket innebär utan skador, fel och/eller defekter. Skulle det uppstå skador, fel och/eller defekter vid återlämnande av utrustningen är hyresgästen skyldig att stå för kostnaden för att åtgärda detta.
Hyresgästen står för alla utgifter för installation, demontering och drift av utrustningen samt alla utgifter för bränsle, smörjning, el och liknande.
Eventuella saknade eller skadade delar, verktyg, kontroller, stödplattor, elkablar, nycklar, etc. ersättas av arrendatorn till nypriset så att arrendatorn ersätter D-S faktiska kostnader för inköp av ersättningsutrustning utan hänsyn till/med avdrag för förbättring.
Under hyrestiden tar hyresgästen på sig all risk och ansvar i samband med användningen av utrustningen, inklusive skador på personer, saker eller utrustning. Oavsett skador som kan uppstå till följd av felaktiga viktspecifikationer, felaktig information om underlagets bärförmåga, felaktiga och/eller ofullständiga beskrivningar av förhållandena på arbetsplatsen och/eller de förhållanden under vilka materialet ska användas och/eller skador till följd av felaktig eller bristfällig drift av materialet.
Hyrestagaren har inte rätt att kräva ersättning för förluster som uppkommit i samband med användningen av utrustningen, inklusive driftsförluster och utebliven vinst. Eventuella kostnader vid arbetsavbrott på grund av fel eller haveri i materialet är därför inte uthyrarens ansvar.
Hyresvärden ansvarar inte för förluster som orsakas av force majeure.
4. UTHYRARES SKYLDIGHETER
Uthyraren är skyldig att vid hyrestidens början överlämna utrustningen i rent bruksfärdigt skick och i lagligt skick.
Uthyraren har rätt att när som helst få tillgång till besiktning av den hyrda utrustningen.
Uthyraren inspekterar utrustningen inom skälig tid efter att den har återlämnats till uthyrarens lokaler.
5a. RISK OCH ANSVAR
Under hyrestiden håller uthyraren den hyrda utrustningen vederbörligen försäkrad mot brandskador. Hyresgästen är ansvarig för alla andra skador, inklusive stöld och skadegörelse, och är fullt ansvarig för de kostnader hyresvärden kan ådra sig i samband med detta.
Uthyraren står för risken för skada orsakad av produkten (produktansvar).
Hyrestagaren är fullt ansvarig för skador på materialet, till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.
5b. RISK OCH ANSVAR – ANNAT MATERIAL
Under hyrestiden håller uthyraren den hyrda utrustningen vederbörligen försäkrad mot skador på den hyrda utrustningen.
Vid stöld och totalskada beräknas förlusten motsvarande nyvärde upp till fem år efter anskaffningen av utrustningen. Om materialet är över fem år gammalt beräknas förlusten efter verkligt värde.
Hyresgästen är fullt ansvarig för skador som uppkommit till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.
5c. RISK OCH ANSVAR – LERESTAGARENS SKYLDIGHETER
Stöld, skadegörelse eller annan brottslighet på den uthyrda fastigheten ska anmälas till uthyraren och polisen inom 24 timmar efter händelsen. Hyresgästen ska se till att en polisanmälan skickas till uthyraren.
Även annan skada på det hyrda ska anmälas till uthyraren inom 24 timmar från det att skadan upptäckts eller borde ha upptäckts. Hyresgästen är skyldig att fylla i en skadeanmälan, som innehåller information om skadedatum, skadeort och skadans orsak. Om uthyraren inte underrättas i tid faktureras skadestånd och stöld i sin helhet. Alla anmälningar om skada på eller stöld av det hyrda ska ställas till den avdelning där hyresgästen hyrt utrustningen av hyresvärden.
Efter avregistrering av hyrutrustning för uthyrarens hämtning ansvarar hyresgästen för utrustningen i upp till 72 timmar, om inte annat avtalats vid avregistreringstillfället.
5d. FÖRSÄKRING Tecknad av hyresgästen
Det av uthyraren debiterade risktillägget kan efter närmare överenskommelse med uthyraren minskas eller efterges, om hyrestagaren kan dokumentera att ha tecknat försäkring på hyrd utrustning, motsvarande D-S-försäkring. Hyresgästen ska kunna dokumentera att försäkringen är i kraft och premien är betald. Hyresgästen är i alla fall skyldig att teckna yrkesansvarsförsäkring och arbetsskadeförsäkring.
6. PERSONLIG RISK
Vid skador på utrustning till följd av skadegörelse, brand, stöld m.m. hyresgästen betalar självrisk jfr. nedanstående tabell beräknad efter värdet pr föremål vid totalskada och stöld, annars beräknas självrisken av värdet av den konstaterade skadan.
Vid produktansvarsskada utgår ingen självrisk.
Hyresgästen är fullt ansvarig för skador som uppkommit till följd av hyresgästens grova vårdslöshet, uppsåt eller åsidosättande av skyldigheter enligt dessa villkor.
7. PRISER OCH BETALNINGSVILLKOR
Alla angivna priser är exkl. MOMS
Hyresgästen står för alla utgifter för montering, demontering, hämtning, återlämning och drift av utrustningen samt alla utgifter för bränsle, smörjning, el, förbrukningsskatter m.m. om inte annat avtalats med D-S.
När utrustningen kommer hem laddas den med el, eller fylls med bränsle, oljor och smörjmedel, samt rengörs m.m. på hyresgästens bekostnad.
Hyresgästen betalar alltid ett risktillägg. Risktillägget är pr 4,5 % av bruttopriset pr enhet.
Uthyraren beräknar en månads deposition, samt en månadshyra i förskott, vid uthyrning av större utrustning (kontakta oss angående detta). Depositionen faktureras tillsammans med första hyresfakturan.
Uthyrarens betalningsvillkor är netto kontant, om inte separat skriftligt avtal har träffats med uthyraren.
Vid försenad betalning beräknar uthyraren ränta pr började månaden med 2%.
Hyresvärden beräknar även en påminnelseavgift, som är fn uppgår till DKK 100,00 per vidarebefordrad påminnelse. Dessutom tas en avgift på DKK. 250,00, om hyresvärden överlåter ärendet till advokat med begäran om att fordringarna ska skickas till inkasso.
Eventuella avvikelser/tvister mellan hyresgästen och hyresvärden eller eventuella motkrav från hyresgästen berättigar inte hyresgästen att underlåta att betala fakturerade belopp i tid.
8. TRANSPORT, LEVERANS OCH HÄMNING
Uthyrarens transportpriser är beräknade utifrån att körning kan ske obehindrat på ett stabilt, trafiksäkert och plant underlag, där mobilkranar, löpbrädor eller liknande inte får användas. Om detta inte är möjligt ska hyresgästen ta ut ett tillägg på transportpriset. Transportkostnaderna står på hyrestagarens bekostnad och beräknas enligt gällande taxor - som tillhandahålls på begäran av uthyraren - eller erbjudanden.
Hyresgästen bör vara medveten om polisens krav på att hyresgästen ska se till att allmänna gatuområden är avspärrade senast 48 timmar innan uppställning av utrustning, om så krävs.
Uthyraren tar inget ansvar för ev extra kostnader som kan uppstå till följd av parkerade bilar eller liknande på det avspärrade området. Om parkeringsavgift tas ut i samband härmed faktureras denna till hyresgästen med ett tillägg på 10 % av den faktiska avgiften.
När material levereras till avtalad tid, och det finns en väntetid innan lossning kan ske av skäl som inte kan hänföras till uthyraren, kommer denna väntetid att faktureras hyrestagaren.
9a. ANNAT
Vid bristande efterlevnad av den uthyrda utrustningen, annan överträdelse av dessa "Allmänna hyresvillkor" från hyresgästens sida och utebliven betalning har uthyraren rätt att - på hyresgästens bekostnad - ta hem det uthyrda utan föregående meddelande.
Eventuella rabatter av något slag beviljas endast under förutsättning av betalning i tid.
Hyresgästen ersätter hyresvärden för förluster i enlighet med dansk lag.
9b. VAL AV LAG OCH JURISDIKTION
Hyresförhållandet regleras av dansk lag och domstol är domstolen i Næstved.
10. FÖRÄNDRINGAR
Uthyraren förbehåller sig rätten att ändra dessa "Allmänna hyresvillkor" utan föregående meddelande.
Hyresvillkor på webbplatsen www.d-s.se har företräde framför alla utskrivna hyresvillkor. Senaste uppdatering av hyresvillkor, priser m.m. kommer alltid att finnas tillgänglig på hyresvärdens hemsida.
11. DIVERSE
Service, utanför ordinarie öppettider jfr. öppettider på www.d-s.se, faktureras enligt gällande taxor pr timmar (återlagd tid beräknas inklusive transport från/till uthyrarens adress) till detta tillkommer kostnader för servicebil, diverse förbrukningsvaror och miljötillägg enligt uthyrarens vid var tid gällande taxor. Eventuella transportkostnader till externa åkerier faktureras hyrestagaren. Ingen rabatt ges på ovanstående priser.
Vid hyra av utrustning utanför öppettiderna debiteras en expeditionsavgift på DKK. 2.500,00.
Dataskydd och cookies
Allmän privatpolitik
Denna information omfattar bl.a. namn, adress, telefonnummer, e-post och kreditkortsinformation. All denna information samlas in under SSL-skydd (Secure Socket Layer), vilket säkrar din data. Informationen kommer inte att användas annat än för att slutföra leveransen och kommer endast att lagras så länge som det är nödvändigt för att vi ska kunna göra det.
Om du väljer att prenumerera på vårt nyhetsbrev kommer din e-post att registreras, men du kommer att kunna avregistrera dig när som helst, varefter din e-post kommer att raderas permanent från nyhetsbrevssystemet. , men du kommer att kunna avsluta prenumerationen när som helst, varefter din e-post kommer att raderas permanent från nyhetsbrevssystemet.
Cookies
Dessa cookies innehåller dock känslig personlig information om dig, men tillåter bara vårt system att underhålla en kundvagn
Informationen används också för att göra din upplevelse på sidan bättre. Detta görs i samarbete med Google Analytics som inte lagrar några personliga uppgifter om dig utan bara ser på dig som en del av statistiken. På så sätt kan vi i många sammanhang förbättra din upplevelse på webbshoppen.
Vad är cookies?
Det finns två olika typer av cookies. En typ sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel med funktioner som rapporterar om nya saker som har hänt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookie kallas sessionscookie. Medan du surfar på en sida lagras denna cookie tillfälligt i din dators minne, till exempel för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte på din dator under lång tid och försvinner när du stänger den webbläsaren.
Vad använder vi cookies till?
Sessionscookies
De lever så länge som din webbläsare är öppen. Om du öppnar en ny skapas en ny sessionscookie.
Andra cookies
Vi lagrar bland annat ett uppskattat värde som vi använder för att få dina inställningar (t.ex. automatisk inloggning, sortering i listor etc.) i en databas.
Om du bara accepterar sessionscookies: Du kan använda vår webbplats fullt ut även om du bara accepterar sessioncookies.
Om du inte accepterar cookies alls: Du kan inte använda vår webbplats fullt ut om du inte accepterar cookies.Du kan läsa informationen, du kan se produkter, priser och relaterad information. Men du kan inte logga in, lägga beställningar eller lägga till produkter i varukorgen.
Oavsett vilka typer av cookies du accepterar är det alltid bra att logga ut när du lämnar webbplatser. Av säkerhetsskäl.
Cache
Din datasäkerhet
Detta SSL-skydd är till exempel aktivt i samband med att du anger dina kreditkortsuppgifter och gör dina uppgifter extremt säkra.
Våra servrar är alla skyddade bakom brandväggar som skyddar mot intrång utifrån.